Прекаляването със суперхрани може да бъде вредно
Суперхраните като броколито, лещата или боровинките могат да бъдат вредни ако се консумират в големи количества, поради силното въздействие на антиоксидантите, които съдържат.
Изследванията сочат, че голямото количество от храните определени като „суперхрани” може да доведе до нарушен баланс на антиоксидантите и про-оксиднати в организма.
Учени от лабораторията по Кардиореспираторни изследвания на Щатския университет в Канзас сити изучават как да подобрят достъпа на кислород до скелетните мускули, по време на физическа активност като използват антиоксиданти. Резултатите сочат, че понякога антиоксидантите могат да забавят мускулните функции и предизвикат по-лесна умора по време на тренировка, имайки обратен ефект.
Учените тестват животни, давайки им различни количества антиоксиданти. Тези, които получили голяма доза, получили и забавяне на мускулните функции, се казва в проучването публикувано в „Журнал по приложна физиология”.
Стивън Коп, докторант по анатомия и физиология и учен в лабораторията обяснява: „Антиоксиданти е една от най-разпространените думи в днешно време. Нещото, което пвоечет хора не могат да разберат е, че балансът между антиоксидантите и про-оксидантите е много деликатна материя. Едно от нещата, които установихме в лабораторията е, че не можеш да даваш огромни дози антиоксиданти и да очакваш да предизвикат положителен ефект. Всъщност това може дои да влоши нещата.”
Въпреки широкоразпространеното мнения, че антиоксидантите са ключът към добро здраве, злоупотребата с тях може да доведе до блокиране на някой от естествените механизми в организма, които са необходими за правилното функциониране на мускулите, обясняват учените.




