Страхувате се от зимната депресия – Средиземноморската диета ви помага!

Средиземноморската диета има доказан ефект при борбата със сърдечните и раковите заболявания, но има и още нещо. Според ново проучване, публикувано в „Архиви на общата психиатрия”, Средиземноморската диета, богата на плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни, зехтин, ядки и риба, може да намали риска от появата на депресивни състояния.
Испански учени докладват, че 30% от пациентите следвали тази диета (при нея приемът на наситени мазнини е сведен до нула, позволяват се умерени количества алкохол, много леща, плодове, зеленчуци, ядки) са с по-нисък риск от развитие на умствени заболявания, в сравнение с тези, които не са се подложили на диетата. Проучването показва също че най-често на Средиземноморската диета се подлагат бивши пушачи, мъже, женени хора и възрастни хора.
Според учените всички продукти в диетата спомагат за избягването на депресията през зимата. Смята се, че комбинацията от продукти е това, което води до това положително повлияване на депресията от Средиземноморската диета. Приемането на омега-3 мастни киселини заедно с естествени ненаситени мастни киселини и антиоксиданти от зехтина и ядките, главоноиди и други фитохимикали от плодовете и големи количества Фолиева киселина и витамин В във всички храни като цяло взети заедно създават една добра защита срещу депресия.



